Dienas Bizness

  • 20 ceturtdiena,
    septembris

    Guntra, Ginters, Marianna

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8881

    USD: 1.1667

Tirdzniecība un pakalpojumi

Prisma: mēs gribētu, lai atlaižu kampaņu produktu īpatsvars būtu mazāks  22

Tirgus Baltijā ir piesātināts, tomēr lielās mazumtirdzniecības ķēdes ver vaļā jaunas iepirkšanās vietas, konkurenci saasinot vēl vairāk

Tā intervijā DB stāsta Janne Lihavainens (Janne Lihavainen), Igaunijas veikalu tīkla Prisma Peremarket AS vadītājs.

Prismai ir divas privātās preču zīmes – X-tra un Rainbow. «Privāto preču zīmju jomā esam diezgan aktīvi. Dažās kategorijās šādas preces veido līdz pat 40%, piemēram, sauso pārtikas produktu jomā, bet ir arī tādas, kur privātās preču zīmes tiek lietotas reti vai nemaz, piemēram, tādi ir mandarīni augļu kategorijā vai svaiga gaļa,» saka J. Lihavainens.

Kopumā Baltijas valstu vidū lielākā daļa atlaižu kampaņu produktu ir Lietuvā, bet vismazāk – Igaunijā.

«Mūsu stratēģija nav piedāvāt pircējiem tikai šādas preces. Mēs vēlamies katru dienu piedāvāt zemas cenas. Protams, akcijas ir svarīgas, piemēram, 2015. gadā ekonomiskajā situācija nebija spīdoša un cilvēki rūpīgi domāja, kā tērēt savu naudu, bet mēs gribētu, lai tirgus mainītos un kampaņu produktu īpatsvars būtu mazāks, nekā tas ir pašlaik,» viņš teic.

Vienlaikus dzirdēts ražotāju viedoklis, ka veikalnieki uzspiež zemo cenu politiku. J. Lihavainens norāda, ka šis jautājums nav tik vienkāršs un piegādātāji piedāvājot zemas cenas tikai kampaņām, bet tirgotājs vēlētos labas cenas ikdienā.

Visu rakstu Prisma kaļ paplašināšanās plānus lasiet 5. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Saistītie raksti

Komentāri

  • Nefans

    pirms gada, 2017.01.05 09:18

    Nav nekādas vēlēšanās iepirkties PRISMĀ . Imantas veikalā gadiem jau no 15 kasēm strādā 2 , varbūt 3 brīvdienās . Stāvēt pusstundu rindā , ja blakus ir RIMI un MAXIMA ? X-tra un Rainbow produkti ir ļoti zemas kvalitātes .
    Tā , ka jāsāk būs beidzot strādāt , ja domājat par peļņu ...

    • Ance

      pirms gada, 2017.01.05 09:25

      +5 -2

      Piekrītu par rindām, un cenas arī ir augstākas. Ikdienā iepērkos Mego vai Rimi, ja nu kādreiz vajag kaut ko specifisku un zinu, ka tas varētu būt Prismā, tad braucu turp.

    • Endijs

      pirms gada, 2017.01.05 11:06

      +1 -3

      Precīzi! Ir gadījies, ka pīķa stundā pat tikai 1 kase vaļā. Un viņu X-tra un Rainbow līnijai tiešām zema kvalitāte. Piem. ar Rimi nevar salīdzināt.

    • jak

      pirms gada, 2017.01.05 12:34

      +4 -1

      Rimi kasieriem darba laika nevajadzetu sedet interneta, bet gan aizvakt regulari sapuvushos darzenus un auglus.

  • Vizmiņa

    pirms gada, 2017.01.05 09:25

    +8 -2

    Prisma, lai dabūtu pircēju atsaucību nedara neko. Paši sludina 1.. 2.. 4% uzkrājuma atlaidi, taču nestrādā lai uz veikaliem patērētājus dabūtu. Rimi ir daudz gudrāks, kas ne tikai savas privātās zīmes ir nopozicionējis pareizi, bet arī mācējis to nokomunicēt uz lojālo klientu.

    Šādi strādājot, Prisma var kaldināt plānus kādus grib, viņiem vienkārši būs bezjēdzīgi pumpēt Baltijā iekšā naudu.. kādi vēl jauni veikali? ... Lai tiek ar esošajiem galā :) Ar tādu vadību / mārketingu - nekas nebūs, apgrozījums nebūs. Aizmirstat

    • dwde

      pirms gada, 2017.01.05 11:52

      +0 -0

      Vienīgi Mārupes Rimi daudz plauktu ir tukši uz akcijas precem.

  • Gatis

    pirms gada, 2017.01.05 09:41

    Prismai vienmēr bijušas problēmas ar augļiem - mandarīni, apelsīni stāv iepuvuši, neviens neliekas ne zinis.
    Bet kopš nav Prismas Dominā un Pļavniekos, tāpat vairs uz turieni nesanāk iet.
    Gaidu vēl kādu veikalu ķēdi - to pašu Lidl vai kādu citu. Brīvdienās biju Vācijā - produktu izvēle lielāka, cenas zemākas kā pie mums. Uznāk skaudība.

    • Endijs

      pirms gada, 2017.01.05 11:07

      +1 -0

      Biju Polijas Lidlā. Pārsvarā poļu preces SuperNetto līmenī. Neko tādu neredzēju pārsteidzoši lētu,,,

  • db

    pirms gada, 2017.01.05 09:47

    +7 -0

    Prisma ir kopumā ir labs veikals, laba preču izvēle. Bet Imantas Prisma ir nekāda.

  • rumcajs

    pirms gada, 2017.01.05 10:02

    +5 -3

    Ierunājās jau tā dārgākais veikals...

  • asd

    pirms gada, 2017.01.05 10:46

    +6 -1

    Ir viena vienkārša lieta, mazumtirgotāju apetīte...
    Ja mazumtirgotājs pelna vairāk par visu ražošanas ķēdi pirms produkts nonācis veikala plauktā, tad izveidojas tāda situācija kāda ir šobrīd.
    Ilgi nesanāks strādāt vienos vārtos, ienāks Lidl un kārtīgi ''izdancinās'' tirgu.

    • Vārds

      pirms gada, 2017.01.05 12:25

      +2 -0

      Lidl Latvija nebus Vacijas Lidl! Paskaties uz Lietuvu

    • Dace

      pirms gada, 2017.01.05 14:10

      +1 -1

      RIMI, Maxima nepelna vairāk par 2- 4% gadā!
      PRISMA vispār strādā ar miljonu lieliem zaudējumiem.
      TESCO, WALMART, CAREFOUR, LIDL, METRO , REAL, MORISONS, PEĻŅAS IR ATRONOMISKAS, NE SIMTOS MILJONU, BET DAUDZOS MILJARDOS!

  • Nozares eksperts

    pirms gada, 2017.01.05 11:01

    Visi piegādātāji uztver PRISMA kā tīklu, kurā jābūt. Bet, tas galīgi nav pievilcīgs ar saviem NE-apjomiem iepirkumos.
    Prisma Latvija un Prisma Lietuva - diezgan simboliski klienti ikvienam piegādātājam. Prisma Igaunija - ne visiem lemts ar to strādāt (nacionālās īpatnības), bet tie vēl kaut cik nozīmīgi klienti.
    Mazie apjomi rada dārgākas iepirkumu cenas. Toties arī Prisma ir jābūt konkurētspējīgiem tirgū. To var panākt vairs tikai ar agresīvu cenu politiku (atkarīgs, cik daudz Prisma "mamma" gatava investēt, jo mūžīgi ar tādiem zaudējumiem nestrādās noteikti) vai arī citādu sortimentu, piemēram, Prisma PL produkti, kas nav citiem, bet labas kvalitātes par godīgu cenu.
    Prisma Latvijā un Lietuvā galīgi nav nākotnes, skarbi, bet patiesi.

    • eh

      pirms gada, 2017.01.05 11:26

      +1 -0

      Cenas gan nevajag pirkt :)

  • pircējs Prismas vadītājam

    pirms gada, 2017.01.05 11:08

    +5 -0

    Konkurences pilnajā tirgū ir svarīgi, ko grib pircējs, nevis veikala vadītājs...
    Latvijā pircēju izvēle par labu akcijas produktiem ir stipri izteikta un cena spēlē ļoti nozīmīgu lomu veikalu konkurencē - ja to atsakas pieņemt - tad turpiniet strādāt ar maz pircējiem savos veikalos un ikgadējiem zaudējumiem.

  • speķis

    pirms gada, 2017.01.05 11:43

    +2 -2

    Prisma sākotnēji bija labs veikals. Konkrēti runāju par Grostonas. BIJA. Tagad tas ir zudis. Preču sortiments sarucis, kvalitāte iet tikai uz leju, jau minētie puvušie augļi un dārzeņi... diemžēl.

  • garam ejot

    pirms gada, 2017.01.05 13:33

    +7 -0

    Rainbow un Xtra kvalitāte ir Somijas tirgum atbilstoša. Skumji, ka parasti šie produkti ir vai nu izķerti, vai vienā veikalā ir, otrā nav. Tiem vajadzētu būt visos un plašā sortimentā, jo kvalitāte ir tiešām laba, par labu cenu. Man ir virkne produktu, kurus pērku tikai Prismā un protams tajā reizē sapērku arī visu pārējo ikdienai nepieciešamo tur.

  • Kira

    pirms gada, 2017.01.05 16:23

    +0 -1

    Prismā kādreiz bija forši bilžu rāmīši. Tagad vairs nav.

  • Robis

    pirms gada, 2017.01.05 17:24

    +0 -0

    Ko var darīt, ka Latvijas pircējs izvēlas pašus lētākos produktus, ideālā variantā uz atlaidēm. Gudri tirgotāji arī to izmanto savā labā iepērkot lielus apjomus un manipulējot ar sākuma cenu.
    Vakar biju prismā, tiktiešām- gandrīz nekādu akciju, piemēram, piparkūkas, kas pagājušajā nedēļā bija uz akciju tagad atkal. par pilnu cenu, kāpēc? Nenopirku.

  • žmoriks

    pirms gada, 2017.01.05 18:44

    +3 -0

    prizma ir sakarīgākais pārtikas lielveikals. sakarīgas cenas un izvēle. apkalpošanas kultūra Rimi ir krimināla. negribu justies vainīgs, ka esmu atļāvies paprastīt, lai iesver salātus. par maximu nav vērts runāt.

  • Lafēra līkne

    pirms gada, 2017.01.05 18:53

    +4 -0

    Prisma ir ļoti labs lielveikals ar labu izvēli, turklāt Rainbow produkti ir kvalitatīvi, piem., sarkanie Rainbow čipsi sastāv tikai no kartupeļiem, saulespuķu eļļas un sāls, kamēr mūsu pašu Ādažu čipsos visos ir palmu eļļa, kas ir veselībai kaitīga. Tāpat Rainbow šķidrais veļas mazgāšanas līdzeklis bez smaržas ir ļoti labs un neticami lēts. Turklāt Prismās var pa lēto dabūt salīdzinoši kvalitatīvas bērnu drēbes. Rimi trumpis ir Senās Klētis, kuras gan ir tikai dažos Rimjos.

    Man liekas, ka Prismas īsti nezina, kas ir viņu klients. Ja viņi grib orientēties uz turīgāko tautas daļu, tad vajag plašāku veselīgās pārtikas klāstu, kā arī produktus bez palmu eļļas, margarīna, mākslīgajām krāsvielām utml.

Reklāma