Dienas Bizness

  • 25 otrdiena,
    septembris

    Rodrigo, Rauls

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8946

    USD: 1.1773

Tehnoloģijas

Igauņu Veriff piesaista 7,7 miljonus dolārus

Igaunijas tiešsaistes identitātes verifikācijas nodrošināšanas jaunuzņēmums Veriff paziņo par A raunda 7,7 miljonu dolāru investīciju piesaisti.

Veriff dibinātājs Kārels Kotkas (Kaarel Kotkas) uzsver, ka kompānija ļauj ikvienai interneta vietnei vai mobilajai ierīcei pārbaudīt autovadītāja apliecību, pasi vai valsts izdotu identifikācijas dokumentu. «Saistībā ar augstajām izmaksām iepriekš identitātes pārbaudes pakalpojumi bija pieejami tikai lieliem uzņēmumiem. Mūsu misija ir veidot uzticības tiltu globālās tiešsaistes kopienās. Uzņēmumi var integrēt mūsu pakalpojumu minūšu laikā par saprātīgu cenu. Tā ir mūsu konkurētspējas priekšrocība,» viņš norāda.

Investīcijas uzņēmums plāno izmantot, lai turpinātu attīstīt produktu un paplašinātu klientu apkalpošanas komandu. Tā mērķis ir būt pasaulē drošākajam identitātes verifikācijas rīkam mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.

Šī investīciju raunda vadošais partneris ir investīciju fonds «Mosaic Investments», kam pievienojies «TransferWise» līdzdibinātājs Tāvets Hinrikus (Taavet Hinrikus), aktieris un investors Estons Kačers (Ashton Kutcher), viens no «Google» agrīnajiem darbiniekiem un «Gmail» izveidotājs Pauls Buhaits (Paul Buchheit), bijušais «Twitter» viceprezidents korporatīvās stratēģijas jautājumos Elads Gils (Elad Gil) un investīciju fondi «SV Angel», «ACE Ventures» un «Superangel». Investīcija notikusi uzreiz pēc jaunuzņēmumu akseleratora «Y Combinator» absolvēšanas.

«Cilvēki jau lieto internetu, lai pieslēgtos banku pakalpojumiem, finanšu produktiem un daudziem citiem pakalpojumiem, kur ir kritiski svarīgi zināt patieso identitāti. Visos šajos gadījumos nepieciešams apliecināt īsto identitāti tiešsaistē. «Veriff» ir izstrādājis ātrāko, ērtāko un izstrādātājiem draudzīgāko identitātes pārbaudes produktu, ko es esmu redzējis,» norāda Gustavs Alstromers (Gustaf Alströmer), «Y-Combinator» partneris.

«Mosaic Ventures» partneris Saimons Levene (Simon Levene) un T. Hinrikus pievienosies «Veriff» valdei.

«Pārsteidzoši, ka joprojām identitātes pārbaude tiešsaistē ir neatrisināta problēma,» teic S. Levane. Viņš piebilst, ka «zini savu klientu» kļūst arvien svarīgāka lieta.

Kopumā līdz šim «Veriff» ir piesaistījis 8,4 miljonus dolāru no 25 institucionāliem un privātiem investoriem, tostarp t.s. «Estonian Mafia» un bijušā «Lexisnexis» vadītāja Endrjū Prozes (Andrew Prozes).

«Mums ir lieliska investoru komanda, kam ir pieredze t.s. vienradžu kompānijās, kas mums tagad dod palīdzību sasniegt vismaz to pašu, ko viņi paši. Investors ir kā treneris un viņa līmeni parāda tas, ja viņa māceklis kļūst labāks par viņu pašu. Mēs darām visu, kas mūsu spēkos, lai to īstenotu. Tirgus ir milzīgs. Ir daudz cilvēki, kurus vajadzētu identificēt internetā un kompānijas, kam šāds pakalpojums vajadzīgs,» norāda K. Kotkas.

«Veriff» 2015. gadā dibināja tolaik 20 gadus vecais K. Kotkas. Produkts nonāca pie patērētājiem 2016. gada jūnijā, kad «Inbank» un «Hansapost» integrēja «Veriff». Šobrīd uzņēmumam ir vairāk nekā 40 maksājoši klienti. «Daudzi uzņēmumi pārvietojas uz internetu un tur nepieciešama tiešsaistes identitātes verifikācija,» teic K. Kotkas.

Līdz šim uzņēmums darbojās Baltijā, kas ir diezgan mazs tirgus, salīdzinājumā ar pasauli. «Lai būtu tajā pašā līmenī kā mūsu ambīcijas, mums ir jāverificē katrs Baltijas iedzīvotājs katru dienu. Tāpēc vēlamies attīstīties ASV tirgū. Bijām «Y Combinator» akseleratorā, ko izmantojām kā tramplīnu ieiešanai ASV tirgū. Pēc veiksmīgas darbības akseleratorā mēs augām ļoti strauji un tagad piesaistījām A līmeņa investīcijas, kas ļaus augt vēl ātrāk,» saka K. Kotkas.

Uzņēmuma nākotnes mērķis ir panākt uzticību internetā un nodrošināt, ka cilvēki, domājot par tiešsaistes identifikāciju, zina, ka ir tāda Igaunijas kompānija «Veriff», kas piedāvā to izdarīt ātri un viegli, un ka tas pieejams ne tikai lieliem uzņēmumiem, bet arī maziem un vidējiem, arī jaunuzņēmumiem. K. Kotkas norāda, ka Igaunijas reputācija kā «E-Stonia» ir palīdzējusi ārpus Baltijas, jo daudzi cilvēki ir dzirdējuši par dažādām digitālajām iniciatīvām šajā valstī. «Tā mums ir bijusi priekšrocība,» viņš teic.

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Testētāju trūkumu izjutīs visi

Testētāju trūkumu izjutīs visi

Par to, ka trūkst IT speciālistu, runā teju visi lielie nozares uzņēmumi, bet programmatūras testēšanas kompānijā TestDevLab šobrīd redz, ka vēl sarežģītāk ir atrast šaurāka profila testēšanas speciālistus; darbinieku trūkums traucē...

Reklāma