Dienas Bizness

  • 21 ceturtdiena,
    jūnijs

    Emīls, Egita, Monvīds

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8737

    USD: 1.1538

Tehnoloģijas

Foto: Evija Trifanova/LETA

Uzņēmumu reģistrs atklāj pirmo publiskās pārvaldes virtuālo asistentu Latvijā

Uzņēmumu reģistra virtuālais asistents – UNA darbosies Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē, kā arī tuvākajā laikā būs pieejams Facebook messenger vietnē. Virtuālā asistenta mērķis ir sniegt klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par jaunu komersantu, uzņēmumu un organizāciju reģistrēšanu, kā arī likvidēšanu un dokumentu virzības statusu, informē Uzņēmumu reģistrs.

«Virtuālais asistents UNA ir iestādes komandas darbs, kas veidots, lai klientiem būtu iespējams sazināties ar iestādi par biežāk uzdotajiem jautājumiem sev ērtā laikā. UNA ir efektīvs komunikācijas rīks un publiskās pārvaldes pakalpojumos Latvijā inovatīvs risinājums klientu apkalpošanas jomā, kas nepārtraukti apgūst jaunas zināšanas par klientiem interesējošām tēmām,» norāda Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere.

Darbs pie Uzņēmumu reģistra virtuālā asistenta izveides uzsākts 2017.gada nogalē, kad tika pieņemts lēmums pilotprojekta ietvaros, izmantojot mākslīgā intelekta tehnoloģijas, radīt rīku, kas ir palīgs Uzņēmumu reģistra klientiem. Arī virtuālā asistenta vārdam UNA ir simboliska nozīme – Uzņēmēju Nākotnes Atbalsts.

«Digitalizācija ienāk daudzās ar uzņēmējdarbību saistītajās jomās, tostarp, tieslietās un Uzņēmumu reģistrā – UNA ir nākotnes valsts pārvaldes vēstnese! Valsts pienākums ir padarīt saziņu ar klientu pieejamāku un draudzīgāku. Virtuālais asistents klientiem būs pieejams vienmēr, arī ārpus iestādes darba laika. Uzņēmumu reģistra īstenotais projekts ir pirmais mākslīgā intelekta pielietojums valsts pārvaldē», projekta nozīmi akcentē Tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs.

Virtuālā asistenta UNA tehnisko risinājuma izstrādi veica uzņēmumus Tilde. «Esam priecīgi, ka Latvija ir starp pirmajām pasaulē, kas valsts pārvaldē ievieš virtuālos asistentus. Virtuālo darbinieku veidojām ar lielu aizrautību, lai tas būtu tehnoloģiski stiprs, zinošs par uzņēmējdarbību un spētu sazināties latviešu valodā, gluži kā sarakstoties ar Uzņēmuma reģistra speciālistu. UNAs izveidē izmantojām Tildes virtuālo asistentu platformu, neironu tīklu tehnoloģijas un dabīgās valodas analīzi. UNA turpina gūt pieredzi, mācoties no komunikācijas ar klientiem,» stāsta uzņēmuma Tilde valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs.

Uzņēmumu reģistrs norāda, ka virtuālā asistenta izveide ir solis uz priekšu, lai virzītu klientus darboties e-vidē sev ērtā laikā un vietā, paaugstinot klientu apkalpošanas standartus. 

«Uzņēmumu reģistra virtuālā asistenta izveide lieliski parāda, kā mākslīgo intelektu var sekmīgi izmantot valsts pārvaldes darbā. Šādi tehnoloģiski risinājumi, kas veicina arī sociālas pārmaiņas, nākotnē ļaus Latvijas valsts pārvaldei kļūt efektīgākai un labāk kalpot iedzīvotāju interesēm. VARAM plāno attīstīt mākslīgā intelekta risinājumus portālam Latvija.lv, lai sistēma spētu piedāvāt individualizētos pakalpojumus katrai personai, kas tieši būs saistīta ar personas sociālekonomisko profilu, dzīves situāciju un pakalpojumu sniegšanas vēsturi. Aicinu arī citas Latvijas valsts pārvaldes iestādes analizēt savus darba procesus un identificēt tās vietas, kur mākslīgais intelekts var uzlabot darba rezultātus,» norāda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Edmunds Beļskis.

Komentāri

Reklāma