Dienas Bizness

  • 20 trešdiena,
    jūnijs

    Rasma, Rasa, Maira

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8769

    USD: 1.1534

Mazais bizness

Mana pieredze: Dara latviešu mēlei neierastu alu

Blondais grēks, Dūrainis, Sazobe un Aklais randiņš – šie ir tikai daži no mazās alus darītavas Viedi ražoto alu nosaukumiem

Brūzis savu darbību sāka pirms aptuveni trīs gadiem; līdz šim tur dienas gaismu ieraudzījuši 14 alus veidi, bet, lai līdz tiem nonāktu, uzņēmuma tehnologs veicis vismaz 400 vārījumus. «Tehnologs Linards Dzērve izstrādā receptūru, un es to pielāgoju alus darīšanai lielajos katlos. Jābūt kā juvelierim, jo, lai dabūtu īsto garšas kombināciju, svarīga ir ikkatra nianse – ūdens, apiņi, ieraugs. Alus ir dzīvs, un ar to jārunā, jāauklējas. Tas ir cimperlīgs, līdz ar to izcilu rezultātu sekmē precīzs darbs,» stāsta alus darītavas Viedi aldaris Ilvars Grēns.

##Pašam un citiem

Alus darītavas Viedi īpašniekam Raimondam Zabarovskim ideja par alus darīšanu radās pirms trim gadiem, kad viņš uz savām kāzām vēlējās pagatavot īpašu alu. «Tā iepriekš nebija mana aizraušanās, bet zināju, ka vecaistēvs savulaik ir to brūvējis. Domāju, ka gan jau viņš atcerēsies, stāstīs man un es darīšu. Kad sāku interesēties, ko tur visu vajag, tas man šķita pārāk sarežģīti. Uzrunāju mājbrūvētāju Linardu Dzērvi, kurš uztaisīja manām kāzām alu, kas visiem garšoja. Kad vedu atdot atpakaļ muciņas, ar viņu sāku runāt un prasīt, kādēļ šāds alus nav pieejams veikalā. Viņš man uzskaitīja vairākus šķēršļus, kādēļ to nevar darīt lielākā apjomā. Es ātri sapratu to, ka tās lietas var atrisināt,» atminas R. Zabarovskis.

Pirmo ražotni viņš atvēra Jūrmalā, un tur alus tika darīts līdz šā gada janvārim, kad viņš iegādājās ēku Jelgavā un atgriezās savā dzimtajā pilsētā, lai izveidotu jau vērienīgāku alus brūzi, pēc tam – arī bāru. Brūzis jau darbojas pilnā sparā, savukārt bārs tiks atvērts rudens pusē, līdz ar to papildinot Jelgavas tūrisma piedāvājumu. «Bieži vien kafejnīcās un bāros ir lietussargi ar kāda lielā alus darītāja zīmolu. Sēžot zem tāda, var izdzert konkrētā ražotāja dzērienu. Mūsu alu varēs iedzert tepat, brūzī, tā ir pievienotā vērtība produktam, jo cilvēki varēs redzēt, kur alus tiek darīts,» stāsta R. Zabarovskis.

Taujāts par investīcijām, viņš konkrētu summu neatklāj, vien bilst, ka tie ir paša ieguldījumi un lielākās izmaksu pozīcijas ir ēkas iegāde un, protams, arī ražošanas procesam nepieciešamās iekārtas maksājušas dārgi. «Kad veidoju pirmo brūzi Jūrmalā, biju iecerējis visu izdarīt maksimāli lēti, bet sanāca vairākas reizes dārgāk, nekā sākotnēji prognozēts. Tagad ieguldījumi turpinās, jo ēkas atjaunošana prasa lielas investīcijas. Kad ienācu šajā mājā, kura ir vairāk nekā 1000 m2 plaša, skatam pavērās nepatīkams skats, jo zemi vismaz metra augstumā sedza netīrumi. Pēdējos desmit gadus ēka bija pamesta, te mitinājās bezpajumtnieki. Pirms tam te bija gan cukurfabrikas meiteņu kopmītnes, gan naktsklubs, gan pirts. Es neiespaidojos no tā, ko redzēju iekšā, man bija vīzija par to, kādu to izveidosim,» atmiņās dalās R. Zabarovskis. 

Visu rakstu Dara latviešu mēlei neierastu alu lasiet 4. jūnija laikrakstā Dienas Bizness

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Gaismas kubu ražotājs uniqCube vēlas piesaistīt 150 tūkstošu eiro investīcijas

Gaismas kubu ražotājs uniqCube vēlas piesaistīt 150 tūkstošu eiro investīcijas

Personalizēto gaismas kubu ražotājs uniqCube plāno laist klajā produkta otro versiju un meklē investorus, lai piesaistītu 150 tūkstošus eiro, galvenokārt, jaunā produkta ražošanas sākšanai, speciāla printera iegādei un mārketinga...

Reklāma