Dienas Bizness

  • 26 sestdiena,
    maijs

    Edvards, Edvarts, Eduards, Varis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8754

    USD: 1.1675

Ekonomika

Martins Keršis

Foto: Sintija Zandersone/LETA

Bizness vienmēr skaita naudu

Par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar DB stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai auto tirgus atdzīvošanās Krievijā Gefco biznesu kaut kā ietekmējusi?

Protams, tas ietekmē ļoti spēcīgi. Gefco nesen Krievijā kļuva par automobiļu pārvadāšanai domātu dzelzceļa vagonu īpašnieku. Pievienojām savam parkam teju 700 vagonus. Proti, Krievijā Gefco ir kļuvis par diezgan lielu spēlētāju. Šie vagoni zināmā mērā palīdz arī Gefco Baltic, jo kopā ar Krievijas partneriem vedam tranzītkravas no Kaļiņingradas uz Maskavu. Nesen sākām eksporta projektu, Krievijā ražotus auto piegādājot uz Eiropu.

Taču ne žigulīšus?

Nē, marku nevaru atklāt, taču runa ir par globālajiem ražotājiem. Sadarbībā ar Latvijas autopārvadātājiem piegādājām šos automobiļus līdz Eiropas loģistikas centriem.

Kāda ir konkurence automobiļu ražošanas apkalpošanas jomā?

Tā nemazinās, bet aug. Visvairāk tas ir saistīts ar augošo tirgu. Var teikt, ka tas, kam šodien ir aktīvi, proti, vagoni, autovedēji, vai tas, kurš spēj tos piesaistīt, arī ir konkurētspējīgāks. Uzvarēs tas, kurš spēs piesaistīt šādus aktīvus, jo pēdējos 10 gados autovedēju flotes atjaunošana ir noritējusi ļoti smagnēji, kā rezultātā tirgū ir jūtama to nepietiekamība. Tas ietekmē gan pakalpojumu kvalitāti, gan cenas.

Uz priekšu virzās Eiropas platuma sliežu projekts Rail Baltica. Vai tas varētu mainīt jūsu biznesu vai vēl ir par agru tajā iedziļināties?

Dzelzceļa jaudas kravu pārvadājumiem Baltijas valstīs tiek izmantotas pat vairāk nekā Eiropā. Taču jautājums ir – ja jau šodien var kravas pa dzelzceļu aizvest no Francijas uz Poliju, kāpēc tās netiek vestas? Kāpēc lai tās tiktu vestas pa Baltijas koridoru un tas būtu labāk un efektīvāk?

Runājat par cenu un laiku?

Ļoti svarīgs ir regulējums, tas, kā šajā ziņa rīkosies Eiropas Savienība, jo tā tam dod naudu. Ja projekta virzītāji spēs panākt, ka tas ir konkurētspējīgs pārvadājumu veids, ka tas ir elastīgs un ērts, tad kāpēc gan to neizmantot. Bizness vienmēr skaita naudu. Galu galā arī laiks ir nauda. Taču, ja ir jāgaida, ja nav iespējams veikt regulārus pārvadājumus, tas vienmēr atsaucas uz izmaksām.

Nesen Gefco veica zīmola koncepcijas maiņu, radot saukli «partneri, neierobežoti». Kāda no tā jēga, jo ne jau sporta apavus tirgojat? Vai šajā biznesā iesaistītajiem nav vienalga, kā izskatās jūsu zīmols?

Tas ir nepieciešams, lai attīstītos tālāk un augtu tajā diversificētajā tirgū, uz kuru šobrīd pakāpeniski ejam. Mūsu iepriekšējais sauklis «loģistika ražotājiem» bija nevis novecojis, bet pietiekami plaši neaptvēra visas jomas, kurās gribējām darboties. Tādēļ bija obligāti nepieciešama šī zīmola maiņa, jo «loģistika ražotājiem» neder, piemēram, sarunai ar tirgotāju. Ja viņš tevi nezina, tad viņam veidojas pieņēmumi, kas traucē sarunās.


Visu interviju Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās lasiet 17. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Iepriekš likvidēto Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļu Lietuva plāno atjaunot 2019.gada laikā

Iepriekš likvidēto Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļu Lietuva plāno atjaunot 2019.gada laikā

Iepriekš likvidēto Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļu Lietuva plāno atjaunot 2019.gada laikā, Vācijas pilsētā Leipcigā notikušajā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautiskā transporta foruma (ITF) laikā sacīja Lietuvas...

Reklāma