Dienas Bizness

  • 16 ceturtdiena,
    augusts

    Astra, Astrīda

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8913

    USD: 1.1321

Dzīvesstils

Foto: Artūrs Ķipsts/LETA

Pilsētvidei draudzīgākā transporta meklējumos

Kravas automobiļu ražotāji attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus, kas nodrošinātu zemāku izmešu līmeni un degvielas patēriņa samazinājumu

Turklāt šie motori ir ievērojami klusāki, kas ir moderna pilsētvides transporta mērķis.

##Attīsta alternatīvas

Pēc būtības šobrīd visi lielie kravas automobiļu ražotāji Volvo, Scania, Mercedes vai MAN aktīvi attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus. Nav noslēpums, ka līdzīgi kā vieglo autobūvē, kas jau «jūk prātā» ar vērienīgiem elektrifikācijas plāniem, nekur tālu neatpaliek arī kravas transports. Daudzu ražotāju prātos elektromobilitāte ir arī ilgtspējīga transporta pamats. Piemēram, amerikāņu Tesla radītie elektriskie kravas auto ir radījuši precedentu nozarē un iezīmējuši attīstības ceļu pārējiem. Nav šaubu, ka Volvo, Scania, Mercedes un citu Eiropā pazīstamo zīmolu izpētes centros arī tiek attīstīti līdzīgas tehnoloģijas kravas auto, tomēr, ja par elektriskajiem kravas automobiļiem šobrīd varam runāt vēl aizvien nākotnes formā, ir alternatīvas, kas tautsaimniecībā pieejamas jau šodien.

##Mazāk ir vairāk

Zviedru Scania Eiropā un pavisam nesen arī jau Latvijā ir nodemonstrējusi jaunos atkritumvedējus, pilsētas un reģionālās piegādes, lidostas apkalpes un glābšanas dienestu transportu, tādējādi oficiāli noslēdzot pilnīgu pāreju uz jaunās paaudzes kravas automašīnām visos transporta segmentos. Daudzas dažādas kabīnes, ieskaitot jauno «jancīgo» L kabīni, kas maksimāli ir novirzīta uz priekšu, tajā pašā laikā garantē vieglu iekāpšanu. Šī īpašība ir īpaši svarīga, veicot piegādes pilsētā vai nodrošinot atkritumu savākšanu, kur šoferim ik dienas neskaitāmas reizes jāizkāpj un jāiekāpj kabīnē. Otra iespaidīgākā sadaļa ir Euro 6 motori, to pavisam kopā būs piecpadsmit ‒ ar jaudu no 280 līdz 730 zirgspēkiem. Nozīmīgs jaunums ir 7 litru motors, kas gan izmēra, gan svara ziņā ir mazākais no Scania motoru klāsta, tomēr būs aizvien pietiekami jaudīgs, proti, 220 līdz 280 ZS, un līdz pat 10% ekonomiskāks un piemērots piegādes un atkritumu savākšanas transportam. 

Visu rakstu Pilsētvidei draudzīgākā transporta meklējumos lasiet 14. jūnija laikrakstā Dienas Bizness

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas auto koplietošanas uzņēmums CityBee brauc uz jaunu tirgu

Lietuvas auto koplietošanas uzņēmums CityBee brauc uz jaunu tirgu

Lietuvas auto koplietošanas uzņēmuma CityBee autoparkā šobrīd ir 700 mašīnu, un līdz gada beigām to plānots palielināt līdz 1000 auto Biznesu kompānija sāka 2013. gadā ar 50 auto. Šobrīd tai ir vairāk nekā 150 tūkstoši reģistrētu...

Reklāma